Porta Linguarum, issue 30, June 2018
Articles
-
Relationships among
Perceptual Learning Style, the Ideal L2 Self, and Motivated L2 Behavior in
College Language Learners, TAE-YOUNG
KIM AND MISO KIM.
-
Design of a Checklist for
Evaluating Language Learning Websites, ELENA MORENO FUENTES AND JESÚS J. RISUEÑO MARTÍNEZ.
-
Identifying Children’s
Language Learning Strategies: Turkish Example, ESIM GÜRSOY AND ELIF EKEN.
-
Los
sonidos del español en ELE y su concreción en el plan
curricular del instituto,cervantes
y en la nueva
gramática de la lengua española, GONZALO ÁGUILA ESCOBAR.
-
Parental Views of Minority
Language Instruction in a Spanish Enrichment Program and for English Language
Learners, ANI SHABAZIAN AND FRANCISCO
RAMOS.
-
L’utilisation des jeux
autonomes dans un dispositif hybride
pour developer l’apprentissage de la compréhension orale en français langue étrangère, RANA KANDEEL.
-
Lingüística
contrastiva y lenguas cognadas en el contexto del aula de ELE en Brasil, JOSÉ
RIENDA Y NURIA MARÍA NIETO NÚÑEZ.
-
Enseñanza
de lenguas adicionales mediante indagación en colegios internacionales con el
programa de escuela primaria, ÁNGELES BUENO VILLAVERDE, VERÓNICA STEFFEN Y CAROL
VAN VOOREN.
-
Language Errors in an
English-Medium Instruction University Setting: How do Language versus Content
Teachers Tackle them, DAVID LASAGABASTER AND AINTZANE DOIZ.
-
The Instructional Simulation
in the Business Environment and Attitude towards Entrepreneurship in Improving
Oral Communication in English, EVA
PEREA MUÑOZ, VANESA BERLANGA SILVENTE, AND JOAN RIPOLL ALCÓN.
-
Cross-Cultural Sensitivity
and Intensity of Interaction in Study Abroad: A Developmental Approach, ARIADNA SÁNCHEZ HERNÁNDEZ AND EMILIA ALONSO-MARKS.
-
Incidencia
de la animación a la lectura en la mejora de la competencia escrita: una
investigación con alumnado inmigrante, TERESA CERVERA MATA Y
MARÍA PILAR NÚÑEZ DELGADO.
-
The Role of Classroom
Observation in Pre-Service English Teacher’s Understanding of the Teaching
Profession, JOANA SALAZAR NOGUERA.
-
Motivation in Physical
Education and Foreign Language Learning in CLIL Teaching: Gender Differences
and Implications for Future Studies, ELISEO FERNANDEZ BARRIONUEVO AND ANTONIO BAENA EXTREMERA.
Recensiones / Book Reviews
la educación con perspectiva de género y la educación para la paz, ANA MARÍA RAMOS GARCÍA.
Back cover: journal scope, editionand financing