Porta Linguarum, issue 30, June 2018

Index and introduction

Articles

-        Relationships among Perceptual Learning Style, the Ideal L2 Self, and Motivated L2 Behavior in College Language Learners, TAE-YOUNG KIM AND MISO KIM.

-        Design of a Checklist for Evaluating Language Learning Websites, ELENA MORENO FUENTES AND JESÚS J. RISUEÑO MARTÍNEZ.

-        Identifying Children’s Language Learning Strategies: Turkish Example, ESIM GÜRSOY AND ELIF EKEN.

-        Los sonidos del español en ELE y su concreción en el plan curricular del instituto,cervantes y en la nueva gramática de la lengua española, GONZALO ÁGUILA ESCOBAR.

-        Parental Views of Minority Language Instruction in a Spanish Enrichment Program and for English Language Learners, ANI SHABAZIAN AND FRANCISCO RAMOS.

-        L’utilisation des jeux autonomes dans un dispositif hybride pour developer l’apprentissage de la compréhension orale en français langue étrangère, RANA KANDEEL.

-        Lingüística contrastiva y lenguas cognadas en el contexto del aula de ELE en Brasil, JOSÉ RIENDA Y NURIA MARÍA NIETO NÚÑEZ.

-        Enseñanza de lenguas adicionales mediante indagación en colegios internacionales con el programa de escuela primaria, ÁNGELES BUENO VILLAVERDE, VERÓNICA STEFFEN Y CAROL VAN VOOREN.

-        Language Errors in an English-Medium Instruction University Setting: How do Language versus Content Teachers Tackle them, DAVID LASAGABASTER AND AINTZANE DOIZ.

-        The Instructional Simulation in the Business Environment and Attitude towards Entrepreneurship in Improving Oral Communication in English, EVA PEREA MUÑOZ, VANESA BERLANGA SILVENTE, AND JOAN RIPOLL ALCÓN.

-        Cross-Cultural Sensitivity and Intensity of Interaction in Study Abroad: A Developmental Approach, ARIADNA SÁNCHEZ HERNÁNDEZ AND EMILIA ALONSO-MARKS.

-        Incidencia de la animación a la lectura en la mejora de la competencia escrita: una investigación con alumnado inmigrante, TERESA CERVERA MATA Y MARÍA PILAR NÚÑEZ DELGADO.

-        The Role of Classroom Observation in Pre-Service English Teacher’s Understanding of the Teaching Profession, JOANA SALAZAR NOGUERA.

-        Motivation in Physical Education and Foreign Language Learning in CLIL Teaching: Gender Differences and Implications for Future Studies, ELISEO FERNANDEZ BARRIONUEVO AND ANTONIO BAENA EXTREMERA.

 

Recensiones / Book Reviews

 

La importancia del análisis crítico del discurso y la gramática visual para analizar textos. Propuesta de actividades enmarcadas en la educación para el desarrollo,

la educación con perspectiva de género y la educación para la paz, ANA MARÍA RAMOS GARCÍA.

Back cover: journal scope, editionand financing